.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انسان و ترافیک،فرصت ارائه سرویس های مطلوب

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که بیش از 50 درصد از شهروندان ساروی چاره حل ترافیک شهری در مرکز مازندران را استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می دانند.چرا که تاثیر مخرب این پدیده بر زندگی شهرنشینان هر روز بیش از روز گذشته رخ نشان می دهد.
اهمیت موضوع ترافیک در هر جامعه ای یک واقعیت اجتماعی است، که از مسائل مختلف شکل می گیرد. بارزترین نکته اینجاست؛ انسانی که با تمام توانمندیهای خود توانسته بر صنعت فائق آید و در جهت راحتی زندگی خود ماشین را اختراع کند، و بهترین جاده ها و امکانات را برای زندگی بدون دغدغه خود فراهم نماید،عالی ترین قوانین را برای حل معضل ترافیک تدوین کند، لیکن نقش انسانی خود را در حل مشکل ترافیک نادیده گرفته است.کارکرد آموزش و کاربرد رسانه های جمعی در حل این معضل از طریق جامعه پذیری و اجتماعی کردن مجدد بزرگسالان و اشاعه باورهای صحیح فرهنگی در این زمینه بسیار موثر است. با توجه به اینکه آموزش و رسانه های همگانی در حیطه اصلاح رفتار ترافیکی در شهر از ابزارها و عناصر مفید، رای متقاعد سازی و ترغیب به سمت رعایت فرهنگ ترافیکی استفاده می کنند، هنوز با پیامدهای نامناسبی در زمینه ترافیک در شهر ها روبرو هستیم. نهادهای ذیربط در امر ترافیک از طریق استراتژی ها و راهکارهای کوتاه و بلند مدت ، برنامه های مدون برای نهادینه کردن رعایت فرهنگ ترافیکی و مدیریت آن ریخته اند، اما راهکارها مقطعی و در بهترین حالت در نقش مسکن های بسیار قوی عمل کرده اند.با این وصف کارکرد های آموزشی(چه از نوع مستقیم باشد و چه غیر مستقیم)نقش تاثیر گذار خودرا دارند.در یک چنین شرایطی نقش رسانه ها در ترسیم فضای احتمالی پیش رو و آگاهی بخشی بسیار تعیین کننده است.
از سویی دیگر افق برنامه ها بسیار حائز اهمیت است چرا که بنا به فرموده مقام معظم رهبری چنانچه افق هر برنامه ای نامشخص باشد ،سرانجام کار ناخوشایند خواهد بود.
اما اگر به همان نظر سنجی مورد اشاره باز گردیم پر واضح است که جامعه پتانسیل سوق داده شدن بسمت استفاده از ناوگان حمل و نقل شهری را را داراست. در یک چنین شرایطی ارائه سرویس های مطلوب به آنها می تواند از یک سوء چنین تمایلی را قوت ببخشد و از سویی دیگر تقویت سرویس حمل و نقل به کاهش ترافیک و آرام شدن چهره شهر خصوصا در ساعات پر ترافیک فعلی منجر شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.